הוצאה גלילית - בית לכותבים

4 נוב 20202 דקות

המדריך המקוצר להוצאת ספר לאור:

מוציאים ספר? בואו נצא לדרך!

ספרי ביוגרפיה

מעטים מכירים את התהליך המלא של הוצאת ספר לאור - כל תהליכי העבודה המתרחשים החל מהרגע שקובץ הוורד (word) מגיע אל ההוצאה. כאשר כותבים פונים אלינו, ומבקשים לברר מה עליהם לעשות לאחר שסיימו לכתוב, הם מופתעים מכך שזו התחלה של תהליך חדש, וכי בדרך כלל, יעברו מספר חודשים עד לרגע שאפשר יהיה להחזיק את הספר ביד, לדפדף בו ולרחרח את הדפים הטריים מהדפוס.

חיברנו עבורכם מדריך מקוצר המתאר את השלבים בתהליך הוצאת ספר לאור:

עריכה - כתב היד עובר סדרה של תיקונים וליטושים שנועדו לשפר, ללטש ולהכין את הטקסט להגשה עבור קהל הקוראים. עריכה עשויה לכלול מספר מאפיינים, בהתאם לצורך העולה מכתב היד:

  • עריכה ספרותית שמטרתה להשביח את היצירה מבחינה השימוש בכלים ספרותיים שונים, עלילה, דמויות וכו'.

  • עריכת תוכן בהיבט מקצועי או מדעי בספרי עיון

  • עריכת לשון

הגהה - מעבר של תיקונים בטקסט. לרוב נערכים מספר סבבי הגהות והאחרון נעשה על גבי דוגמה מודפסת של הספר.

עימוד - שם כללי לטכניקה של סידור אלמנטים גרפיים וטקסטואליים על־גבי עמוד. עימוד מתייחס לגודל הכותרות, סוג וגודל הגופן, הטיפוגרפיה, אורך השורות ורוחב הטורים, חלוקת העמוד לטקסט ותמונה והיחסים ביניהם, הטמעת תרשימים, אינפוגרפיקה ועוד.

עיצוב כריכה - השלב שבו מעצבים את אריזת הספר – כריכה קדמית וכריכה אחורית, מחברים טקסט לגב הכריכה ומוסיפים מידע רלוונטי – ברקוד, לוגואים וכו‘...

הדפסה וכריכה - הדפסת עמודי הספר הפנימיים ועמודי הכריכה. ניתן לכרוך את הספר בכריכה קשה או רכה ולהוסיף גימורים מיוחדים ולמינציה.

שיווק והפצה - הבאת הספר אל קהל היעד שהוגדר מראש.

בהתאם לשלבים הללו, נבנית לכל ספר תכנית עבודה מותאמת וייחודית. מטרת התוכנית היא להתאים את הכלים המדויקים הנחוצים לתהליך יעיל, איכותי ומקצועי.

כמו תמיד, אם יש לך שאלות לגבי התהליך, אפשר ליצור איתנו קשר בטלפון או בווטסאפ 058-74314141, אפשר לשלוח מייל info@glilitbooks.co.il או למלא פרטים בדף הקשר.

    3390
    1